میخک یا پنیرک، یک گیاه علفی است که در ایران و بسیاری از مناطق جهان رشد می‌کند. این گیاه از خانواده کاسنیان بوده و با نام‌های دیگری همچون "پنیر بیابانی"، "بندریک" و "خردل خوراکی" نیز شناخته می‌شود. در ایران، میخک به عنوان یکی از مواد خوراکی محبوب به شمار می‌رود و برای تهیه غذاهایی مانند خوراک میخک، آش میخک، کوکو میخک و سالاد میخک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، برگ‌های این گیاه نیز به عنوان یکی از تنقلات سنتی در برخی مناطق ایران مصرف می‌شود.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع فروش گیاه میخک | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


میخک یا پنیرک، یک گیاه علفی است که در ایران و بسیاری از مناطق جهان رشد می‌کند. این گیاه از خانواده کاسنیان بوده و با نام‌های دیگری همچون "پنیر بیابانی"، "بندریک" و "خردل خوراکی" نیز شناخته می‌شود.  در ایران، میخک به عنوان یکی از مواد خوراکی محبوب به شمار می‌رود و برای تهیه غذاهایی مانند خوراک میخک، آش میخک، کوکو میخک و سالاد میخک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، برگ‌های این گیاه نیز به عنوان یکی از تنقلات سنتی در برخی مناطق ایران مصرف می‌شود.

فروش گیاه میخک | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



ميخك به دليل داشتن خواص مفيد براي سلامتي، از جمله غني بودن از ويتامين‌ها، مواد معدني و فيبر، در طب سنتي نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با اين حال، براي مصرف ميخك بهتر است قبل از تهيه و مصرف، آن را به طور كامل شستشو داده و مطمئن شدن از سالم بودن آن، ضروري است.

فروش گياه ميخك | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع قيمت ميخك كيلويي-خريد ميخك-قيمت گل ميخك ژاپني-محصولات گياهي ميخك-واردات ميخك-خريد نهال ميخك خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع فروش گياه ميخك را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
فروش گياه ميخك | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع فروش گياه ميخك در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت ميخك كيلويي-خريد ميخك-قيمت گل ميخك ژاپني-محصولات گياهي ميخك-واردات ميخك-خريد نهال ميخك با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از فروش گياه ميخك را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

فروش گياه ميخك | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و فروش گياه ميخك و قيمت ميخك كيلويي-خريد ميخك-قيمت گل ميخك ژاپني-محصولات گياهي ميخك-واردات ميخك-خريد نهال ميخك كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

 

فروش گياه ميخك | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

كاربرد ميخك
غنچه‌هاي ميخك با عطر مطبوع و بسيار قوي معمولا به عنوان ادويه غذا يا خوشبو كننده هوا كاربرد دارند. از ميخك در آشپزي كشورهاي جنوب شرق آسيا، آفريقايي، مديترانه‌اي و خاورميانه استفاده زيادي مي‌شود. ميخك به صورت ادويه‌اي معطر به گوشت و انواع سالادهاي ميوه‌اي و سبزيجات افزوده مي‌شود. علاوه‌بر اين از ميخك براي معطر كردن نوشيدني‌هاي گرم ازجمله چاي و دمنوش استفاده مي‌شود. در برخي از روستاها و قبايل عشايري ايران ساخت گردنبند و آويز ميخك رواج بسياري دارد. آن‌ها معتقدند كه استفاده از آويز ميخك مي‌تواند خاصيت آرام‌بخشي و دفع نيروهاي بد را براي‌شان به همراه داشته باشد.
جالب است بدانيد كه قطعات كوچك ميخك در نوعي سيگار به نام كرتك در اندونزي به كار مي‌رود. از سال 2009 سيگار ميخك به عنوان سيگار برگ در ايالات متحده طبقه‌بندي شده است. ميخك به دليل داشتن تركيبات شيميايي زيست فعال ممكن است دافع مورچه‌ها باشد. يك نوع رسم در برخي از مناطق اروپا وجود دارد كه غنچه‌هاي معطر ميخك را روي پوست پرتقال مي‌زنند. اين پرتقال‌هاي ميخكيِ تزئيني به پوماندر معروف هستند.
ميخك در طب سنتي
استفاده از ميخك براي تسكين درد دندان از گذشته تا امروز رواج دارد. در طب سنتي از ميخك براي رفع بوي بد دهان و پوسيدگي دندان‌ها استفاده مي‌كنند. ميخك براي درمان مشكلات جنسي، التهاب مفاصل، نفخ شكم، اسهال، تهوع، استفراغ، سو هاضمه، سردرد و خشكي پوست موثر است. اسانس ميخك خاصيت آرام‌بخشي قوي دارد.
طبع ميخك
عرق و روغن ميخك از فرآورده‌هاي مهم اين غنچه معطر است. اسانس، قطره و ژل ميخك دارويي است كه براي ضدعفوني كردن دهان و تسكين درد دندان استفاده مي‌شود. عصاره ميخك در بسياري از محصولات آرايشي و بهداشتي به كار رفته است. از محصولات بهداشتي حاوي عصاره ميخك، شامپو، صابون و خميردندان ميخك است.
تركيبات دارويي در ميخك ميخك حاوي فيبر، ويتامين‌ها و مواد معدني است. 2 گرم از ميخكِ آسياب شده حاوي 1 گرم كربوهيدرات، 1 گرم فيبر، مقادير بالايي منگنز، كلسيم، سديم، زينك، ويتامين E، ويتامين C، ويتامين A و ويتامين K است. تركيبات زيست فعال اسانس ميخك نيز شامل: فلاونوئيدها، اوژنول، بتاكاريوفيلين، تانن و هومولن است.
فوايد گياه دارويي ميخك
عمده‌ترين خاصيت اسانس ميخك اثر آرام‌بخشي، ضد عفوني كنندگي و ضد تهوع بودن آن است. اوژنول كه ماده موثر اصلي اسانس ميخك محسوب مي‌شود، خاصيت ضد دردي بالايي دارد كه مي‌تواند در تركيبات ضد دردي دندان‌پزشكي كاربرد داشته باشد. امروز تحقيقات بسياري در مورد خواص ضد ميكروبي، ضد قارچي و ضد سرطاني ميخك انجام گرفته است. ميخك را در طب سنتي براي سلامت كبد، تقويت دستگاه گوارش، كاهش قند خون و حفظ عملكرد مغز موثر دانسته‌اند. فوايد اين گياه دارويي بسيار است كه در ادامه به آن‌ها خواهيم پرداخت.
ميخك خاصيت ضد سرطاني دارد
بسياري از گياهان و ادويه‌ها حاوي تركيباتي هستند كه خاصيت آنتي‌اكسيداني دارند. آنتي‌اكسيدان‌ها سلول‌ها را از سرطاني شدن حفظ مي‌كنند و نقش مهمي در كاهش آسيب‌هاي سلولي دارند. به گفته متخصصان تغذيه ميخك سرشار از آنتي‌اكسيدان است. در واقع اوژنول موجود در ميخك خاصيت ضد سرطاني دارد. دانشمندان در يك مطالعه دريافتند كه عصاره ميخك مي‌تواند رشد انواع مختلف سلول‌هاي سرطاني در بدن انسان را كُند كند.
عصاره ميخك همچنين مرگ سلولي را در سلول سرطاني روده بزرگ افزايش مي‌دهد. در يك آزمايش مشخص شد كه عصاره ميخك در كاهش سرعت رشد تومورها در موش‌هاي آزمايشگاهي بسيار موثر عمل مي‌كند. اخيرا دانشمندان تاثير ميخك بر سلول‌هاي سرطان سينه را كشف كردند. ميخك ممكن است در آينده نقش مفيدي در درمان انواع سرطان داشته باشد.
ميخك ضد باكتري قوي
مطالعات آزمايشگاهي نشان دادند كه ميخك داراي خواص ضد ميكروبي است. به اين معنا كه عصاره ميخك مي‌تواند در توقف رشد ميكروارگانيسم‌هايي مانند باكتري‌ها موثر باشد. نتايج يك آزمايش‌ مشخص كرد كه اسانس ميخك مي‌تواند سه نوع باكتري را كه موجب مسمويت غذايي مي‌شوند، از بين ببرد. علاوه‌بر اين ميخك موجب سلامت دهان و دندان مي‌شود. اين خاصيت موجب شده است تا از عصاره ميخك در تهيه خميردندان و انواع دهان‌شويه استفاده كنند.
سلامت كبد با ميخك
برخي از مطالعات نشان مي‌دهند كه ميخك و تركيبات موجود در آن ممكن است به كاهش استرس اكسيداتيو و محافظت از كبد كمك كند. تركيب اوژنول در عصاره ميخك در سلامت كبد بسيار موثر است. يك مطالعه حيواني نشان داد كه موش‌هاي مبتلا به كبد چرب با مصرف ميزان مشخصي از عصاره ميخك درمان شدند. در آزمايش حيواني ديگري مشخص شد كه تركيب اوژنول در ميخك به درمان زخم كبد نيز كمك مي‌كند.
متاسفانه تحقيقات در مورد اثرات محافظت از كبد براي ميخك در انسان بسيار محدود است؛ اما تحقيق اوليه نشان داد كه اوژنول مي‌تواند در تقويت كبد جهت سم‌زدايي بدن انسان موثر باشد. علاوه‌بر اين خاصيت آنتي‌اكسيداني در ميخك اثر مثبتي در پيشگيري از بيماري‌هاي كبدي دارد.
ميخك داروي گياهي ضد التهاب
در طب سنتي گياهان دارويي داراي طبع گرم و خشك را براي كاهش علائم بيماري‌هاي التهابي به‌خصوص بيماري روماتيسم مفصلي مفيد دانسته‌اند. جالب است بدانيد كه طبع گرم و خشك ميخك و اوژنول موجود در آن علاوه‌بر اين‌كه خاصيت ضد دردي دارد، موجب كاهش التهاب مفاصل و بهبودي بيماري روماتيسم مفصلي نيز مي‌شود. طبق تحقيقات صورت گرفته استفاده موضعي از روغن ميخك مي‌تواند باعث تسكين التهاب و درد بيماري آرتريت روماتوئيد و هرگونه
التهاب در پوست و مفاصل شود.
ميخك يك مُسكن طبيعي است
گياهان بسياري در طبيعت رشد مي‌كنند كه خاصيت ضد درد بالايي دارند. ميخك ادويه‌اي دارويي است كه از قديم به عنوان مُسكن طبيعي كاربرد داشته است. يكي از كاربردهاي ميخك تاثير قابل توجه آن در كاهش درد دندان است. اين خاصيت از ماده اوژنول موجود در ميخك نشات مي‌گيرد. اوژنول يك بي‌حس كننده طبيعي است كه علاوه‌بر كاهش درد دندان براي تسكين دردهاي ديگر نيز موثر عمل مي‌كند. شما مي‌توانيد از روغن ميخك يا ساير دهان‌شويه‌ها و خميردندان‌هاي حاوي عصاره ميخك استفاده كنيد تا از مزاياي ضد دردي آن بهره‌مند شويد.
ميخك براي سلامت استخوان‌ها مفيد است
پوكي استخوان يكي از مشكلاتي است كه ممكن است با افزايش سن براي هركسي پيش بيايد. بدن در ميان‌سالي براي جلوگيري از پوكي استخوان به مصرف مواد غذايي پرخاصيت و حاوي كلسيم بيش‌تري نياز دارد. ميخك مملو از تركيبات هيدروالكلي مانند اوژنول و فلاونوئيدهاست كه به افزايش تراكم استخوان و استحكام استخوان‌ها كمك مي‌كند. افرادي كه دچار نرمي و پوكي استخوان هستند، مي‌توانند با اضافه كردن ميخك به رژيم غذايي خود از فوايد آن سود ببرند.
ميخك ممكن است در كاهش قند خون موثر باشد
نتايج تحقيقات مشخص كرد كه مصرف ميخك ممكن است به كنترل قند خون كمك كند. تركيب شيميايي به نام "نيگريسين" در عصاره ميخك وجود دارد كه در كاهش قند خون و درمان ديابت موثر است. اين تركيب در آزمايشي كه روي موش‌ها صورت گرفته بود، موجب كنترل قندخون در آن‌ها شد. در واقع مصرف ميخك باعث افزايش جذب قند از خون به سلول‌ها، افزايش ترشح انسولين و بهبود عملكرد سلول‌هاي توليد كننده انسولين مي‌شود. بنابراين مصرف ميخك در كنار رژيم غذايي مناسب و ورزش مي‌تواند در كنترل سطح قند خون شما موثر باشد.
مصرف ميخك براي سلامت دستگاه گوارش
در طب سنتي ميخك را براي درمان مشكلات گوارشي موثر دانسته‌اند. ميخك براي تقويت هضم و كنترل تحريكات دستگاه گوارش مفيد است. ميخك دارويي طبيعي است كه مي‌تواند به رفع حالت تهوع و استفراغ كمك كند. اين داروي گياهي براي درمان نفخ معده نيز بسيار موثر است. شما مي‌توانيد از پودر ميخك در تركيب ادويه استفاده كنيد تا از خواص آن بهره‌مند شويد.
ميخك ممكن است به تقويت سيستم ايمني بدن كمك كند
آيورودا گياهان خاصي را به عنوان داروهاي موثر در تقويت سيستم ايمني بدن معرفي كرده است. يكي از اين گياهان ميخك است. غنچه‌هاي خشك درخت ميخك حاوي تركيبات موثري است كه مي‌تواند به افزايش تعداد گلبول‌هاي سفيد خون و تقويت سيستم ايمني بدن كمك كند. تقويت سيستم ايمني بدن مي‌تواند از بروز بسياري از بيماري‌ها ازجمله آنفولانزا و سرماخوردگي جلوگيري كند.
خواص ميخك براي شادابي و پر شدن موها
ميخك داراي خواص فوق‌العاده‌اي براي درخشش موهاي سر و درمان ريزش موست. با ماليدن روغن ميخك به پوست سر گردش خون بهبود پيدا مي‌كند و استحكام موهاي سر تقويت مي‌شود. علاوه‌بر اين روغن مو به طراوت و درخشندگي و نرم شدن موها كمك مي‌كند. تركيب روغن زيتون و ميخك و استفاده منظم روي موها موجب افزايش حجم موهاي سر مي‌شود.
فروش گياه ميخك | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات قيمت ميخك كيلويي-خريد ميخك-قيمت گل ميخك ژاپني-محصولات گياهي ميخك-واردات ميخك-خريد نهال ميخك مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021 در ارتباط باشيد.

 

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 35 بازدید دیروز 327 بازدید کل 591660

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .